Sklep-części

Reklama
Start Wyposażenie

 

 

Urządzenie serwisowe

Aby sporostać wzrastającym wymaganiom mechaników samochodowych, RGZ Magneti Marelli stworzył linię produktów do prowadzenia prac diagnostycznych, które są w stanie zoptymalizować działania prowadzone w warsztacie.
Linie tę tworzy między innymi Tester plus nowoczesny skomputeryzowany przyrząd, wyposażony w dwie linie komunikacji K/L, jedną linie CAN o niskiej prędkości oraz linię Can o wysokiej prędkości. Przyrząd może przeprowadzić diagnozę szeregową systemów elektronicznych (wykorzystywanych aktualnie i takich,które będą stosowane w przyszłości) na różnych poziomach skomplikowania i dla każdego typy pojazdu samochodowego. Tester plus jest praktyczny i wygodny obsłudze, ma przy tym duże możliwości i można go podłączyć do zewnętrznego komputera.

 

 

Tester jest łatwy w obsłudze i posiada możliwość szybkiej aktualizacji oprogramowania za pomocą czytnika CD lub bezpośrednio z Internetu, pozwala na:

  • Diagnozowania istniejących systemów Magneti Marelli i ich przyszłych wersji
  • Diagnozowanie szeregowe wielomarkowe, za pomocą Data Box
  • Diagnozowanie pierwszego stopnia wszystkich nowych pojazdów z zastosowaniem dyrektywny OBDII/EOBD
Tester plus:
  • Posiada znak autocertyfikacji "scantool" [narzędzie kontrolne] w zakresie kontroli emisji EOBD jest zgodny z wszystkimi mającymi zastosowanie normami europejskimi.
  • Posiada certyfikat ITS umożliwiający wykorzystanie Testera Plus jako urządzenie certyfikowane dla Stacji Kontroli Pojazdów
Możliwości diagnozowania za pomącą Testera Plus
  • Selekcja początkowa typu pojazdu i typu instalacji.
  • Diagnoza na poziomie podstawowym: błędy, parametry, diagnoza aktywna, pomoc itp.
  • Diagnoza na poziomie ekspert: błędy, informacje dodatkowe na temat błędów, parametry, regulacja, diagnoza aktywna, diagnoza kierowania, itp.
  • Ciągła graficzna wizualizacja mierzonych sygnałów
  • Diagnoza EOBD wszystkich nowych pojazdów wyposażonych we wskaźnik kontrolny MIL/EOBD (po 2001) z określonym systemem, który pozwala na automatyczne bezpośrednie połączenie z centralką wtrysku bez potrzeby dokonywania wyboru i systemu
  • Mulitmetr do określania oporności od 0...1MΩ i napięcia od 0... 200Vcc na 4 skalach automatycznego doboru zakresu.
  • Zarządzanie [zewnętrzne] z interfejsem szeregowym RS232C dla zewnętrznych urządzeń pomiarowych (analizatory gazu, pobieranie danych, itp.)
  • Potwierdzenie działania: bezpośrednio na drukarce lub przez komputer.
  • Interfejs do komputera - zarówno, jeśli chodzi o pobieranie oprogramowania diagnostycznego jak i dla przekazu informacji diagnostycznych do opracowania w środowiskach bardziej
  • zaawansowanych (np. przedstawianie graficzne uzyskanych parametrów.)

Tester Plus: Schemat połączeń
Tester plus podłączony jest do pojazdów za pomocą przewodów stanowiących jego wyposażenie, a dla dla diagnozy wielomarkowej podłączony jest bezpośrednio do przewodu Data Box, który łączy zarówno linię RS232C jak i zasilanie baterii.
W ten sposób przeprowadzana jest diagnoza seryjna wielomarkowa większości pojazdów, tak by sprostać wymaganiom naprawczym stawianym sieciom Autoryzowanych Warsztatów Magneti Marelli.

Data Box [oprzyrządowanie danych] wyposażony jest w zestaw przewodów (3151/Cxxx) wymaganych przez oprogramowanie diagnostyczne Tester Plus w zależności od rodzaju pojazdu i systemu podlegającego diagnozie.

Kombinacja oby przyrządów oraz ciągłe aktualizacje oprogramowania dla Testera Plus pozwalają na poszerzenie gamy modeli pojazdów (ponad 18.000) poddawanych diagnozie i obejmującej:
-Układ wtrysku benzyny i diesla
-ABS
-Airbag
-System klimatyzacji
-Oprzyrządowanie
-Wskaźniki kontrolne
-Zamykanie dzwi
-Dach otwierany
-Immobilizer
-Automatyczna skrzynia biegów
-I wiele innnych



.....
W pełni automatyczna stacja diagnostyki i napełnienia instalacji A/C AirCheck Matic

AirCheck Matic jest urządzeniem Magneti Marelli, opracowanym dla diagnozy i obsługi instalacji klimatyzacji.

Funkcja ręczna: urządzenie umożliwia w prosty sposób przeprowadzenie interwencji serwisowych na dwa sposoby. Poprzez operatora wykonywane są odzysk środka chłodzącego , próżnia, wtrysk oleju, napełnianie układu.
Funkcja automatyczna: operacje wykonywane są automatycznie tak jak w przypadku funkcji ręcznej i według przewidzianych cykli bez pomocy operatora poprzez ustawienia początkowe.

Charakterystyka techniczna

Czynnik R134a.
Prędkość odzysku Kompresor 14cc: 500 g/min w postaci ciekłej.
Waga Elektroniczna o dokładności +/- 10 g. Udźwig max. 40kg. 2 elektroniczne wagi +/- 5 g. Zabezpieczenie przeciw zakłóceniom mechanicznym (SDS)
Pojemność operacyjna Zbiornik 12,4l - 10 kg R134a
Filtry Filtr złożony sicie molekularny. Filtr mechaniczny z cienkiej siatki.
Pompa próżniowa Z obiegiem oleju 4.3 m3/h.

Urządzenie wyposażone jest w:
  • programator, oraz wysokiej klasy elektroniczny system sterowania elektrozaworami
  • zawory bezpieczeństwa
  • czujniki ciśnienia
  • dodatkową chłodnicę (z elektrowentylatorem) czynnika chłodzącego
  • manometr analogowy
  • dwa zawory ręczne
  • drukarkę
  • *bezę danych samochodów dotyczących ilości czynnika
Funkcje podstawowe dla AirCheck Matic
  • Odzysk czynnika chłodzącego zawartego w A/C
  • Oczyszczanie czynnika z zanieczyszczeń mechanicznych
  • Odnawianie czynnika poprzez filtrowanie
  • Separacja czynnika od oleju zawartego oraz oleju
  • Test obecności resztek czynnika w układzie
  • Wytwarzanie próżni za pomocą specjalnej pompy próżniowej
  • Osuszanie układu
  • Test szczelności układy
  • Możliwość płukania układu klimatyzacji
  • Automatyczny wtrysk oleju w ilości założonej przez obsługującego lub w ilości założonej w bazie danych
  • Automatyczny wtrysk czynnika w ilości założonej w bazie danych lub przez obsługującego
  • Potwierdzenie dokonanej diagnostyki lub napełnienia układu klimatyzacji w postaci wydruku


Odgrzybianie i odświeżanie kabin samochodowych

 

Ozonator OZON MAKER to znakomite urządzenie do odkażania kabin pojazdów samochodowych, a także klimatyzatorów w samochodach, gdzie wymagana jest czystość i higiena. Sprawdza się tam, gdziezabiegi wykonywane ręcznie przy pomocy technologii stosujących produkty chemiczne często okazują się nieskuteczne dla całkowitego wyeliminowania skażenia. Istnieją miejsca lub punkty, z których niemożliwe lub nadzwyczaj trudne jest usunięcie brudu i pyłu powodującego skażenia: mnożą się tam bakterie, wirusy, zarodniki, pleśń, itd. Mikroorganizmy te, które mnożą się z nadzwyczajną szybkością, oprócz skażenia otoczenia, są główną przyczyną przykrych zapachów lub nieprzyjemnych wyziewów.

Ozon jest środkiem odkażającym

Urządzenie OZON MAKER do odkażania, używane zgodnie z instrukcją obsługi, zapewnia całkowite odkażenie mikrobiologiczne i eliminację jakichkolwiek przykrych zapachów, tak

organicznych jak i nieorganicznych.

Ozon zabija: bakterie, wirusy, zarodniki, pleśnie i wszystkie inne mikroorganizmy.

Ozon niszczy: środki chemiczne powodujące skażenie (emitowane przez panele, dywaniki, izolacje, farby, lakiery do drewna i z tworzywa sztuczne).

Ozon eliminuje: przykre zapachy organiczne i nioerganiczne, niszcząc lotne cząstki, które przenoszą zapachy.

Ozon nie maskuje nieprzyjemnych zapachów, ozon je usuwa.


..
Odsysarka do oleju

Urządzenie jest podciśnieniową ssawą pneumatyczną do zużytego oleju. W skład urządzenia wchodzi zbiornik ze stali lakierowanej o pojemności 24 l, rura wlotowa, grupa sond (6 sztuk), rura wylotowa. Urządzenie to po wytworzeniu podciśnienia funkcjonuje samodzielnie, jest przeznaczone do wymiany oleju silnikowego za pomocą własnej sondy, jednej spośród sześciu będących na wyposażeniu. Zdolność ssąca jest równa 2/3 pojemności zbiornika.

Dane techniczne
Ciśnienie robocze: Atm: Min 6 - Max 8
Gabaryty 30x30x80
Zdolność ssąca 2/3 zbiornika.
Czas dekompresji: Około 1,5min.
Czas ssania z sonda o sr.6 mm i olejem 70-80 stopni C: 1,5/2L x min.
Ciężar 12 kg



Odsysarka do płynu hamulcowego

Pneumatyczne, uniwersalne urządzenie do wymiany płynu hamulcoweg.
W skład urządzenia wchodzi zbiornik ze stali INOX, wewnątrz którego porusza się gumowa membrana zasysająca płyn hamulcowy z samochodu.
Po napełnieniu zbiornika wewnętrznego do maksymalnej wartości ciśnienia roboczego urządzenie funkcjonuje samodzielnie, jest przeznaczone do wymiany płynu hamulcowego samochodów osobowych i ciężarowych. Wystarczy jedna osoba by w pełni i kompleksowo wymienić płyn hamulcowy.

Dane techniczne
Ciśnienie robocze: Atm: Min 1 - Max 8
Gabaryty: 25x25x75
Pojemność zbiornika 10l
Zbiornik w postaci równoleglościanu stosowane do transportu cieczy na wyposażeniu: 2szt. x1l
Ciężar 7kg

Tester do sprawdzania płynu hamulcowego
.

.
Instrument umożliwia proste i szybkie przeprowadzenie kontroli jakiegokolwiek typu lub marki płynu hamulcowego opartego na glikolu istniejącego na rynku.Działanie testera opiera się na odczycie obecności wilgoci w kontrolowanym płynie, czynnika bardzo trudnego do zmierzenia, który może poważnie wpływać na efekt hamowania pojazdu z powodu pęcherzyków powietrza, powstających przy wysokich temperaturach z parowania cz¹stek wody obecnych w obwodzie hamulcowym.
  • Test wykonalny na jakimkolwiek typie lub marce płynu hamulcowego opartego na glikolu ( na bazie nie mineralnej)
  • Przedstawienie rezultatu na dwóch rzędach dobrze widocznych LED
  • Zasilanie z baterii 9V typu 6F22, łatwej do wymiany i standardowej na rynku
  • Przed przeprowadzeniem jakiejkolwiek kontroli zalecane jest sprawdzenie czy bateria 9V jest sprawna, naciskając przycisk testu i obserwując czy wszystkie
  • LED świec się( z sondą wolną nie zanurzoną w płynie hamulcowym).
.
.
Symulator uniwersalny czujników temperatury (NTC ,PTC)
.
Instrument ten pozwala na symulację działania czujników temperatury typu NTC (negative temperaturevcoefficient) i typu PTC (positive temperature coefficient)
Możliwość symulacji czujników o różnym zakresie działania
  1. od 56 do 4700 ohm, dla termistorów NTC dla których oporność zmniejsza się proporcjonalnie do wzrostu temperatury w tym zakresie wartości
  2. od 1800 do 50000 ohm, dla termistorów NTC dla których oporność zmniejsza się proporcjonalnie do wzrostu temperatury w tym zakresie wartości
  3. od 220 do 470 ohm, dla termistorów NTC dla których oporność zmniejsza się proporcjonalnie do wzrostu temperatury w tym zakresie wartości
.
Coil Tester - Tester cewek zapłonowych
.

Urządzenie pozwala w prosty i szybki sposób na weryfikację pracy cewek zapłonowych.
Rezultat jest wizualizowany za pomocą LED.
Tester bazuje na sygnale fal elektromagnetycznych generowany przez wszystkie typy cewek zapłonowych pracy silnika
.
.
.
.
.
Glow Plug Tester
.
.
Przyrząd umożliwia dokonanie prostej i szybkiej kontroli stanu świec żarowych w silnikach diesla, zasilanych napięciem 12V, na podstawie pobieranego przez nie prądu.

-Wyświetlanie wyniku przy pomocy wskaźników LED.
-Przyrząd jest całkowicie zabezpieczony przed błędnym podłączeniem.
.
.
.
.
.
.
Tester dla czujników położenia zaworów przepustnicy

Instrument umożliwia sprawdzenie działania potencjometrów lub wyłączników montowanych na zaworach przepustnicy.
.
-Zasilanie : bateria 9V typu 6F22
-Odczyt : skala 10 świecących wskaźników (LED) dla sprawdzania potencjometrów
-2 świecące wskaźniki (poz. A-B) dla kontroli wyłączników
-Wskaźnik LED rozładowanej baterii (BAT).
.
.
.
.

Brain Bee AGS-688 - wieloskładnikowy analizator spalin

AGS 688-czterogazowy analizator spalin do pomiaru emisji CO, CO2, HC, O2 oraz opcjonalnie NOx. Urządzenie oprócz standardowego programu do kontroli emisji spalin zawiera specjalne procedury kontrolne np. do kontroli zawartości gazów spalinowych w płynie chłodniczym co pozwala zweryfikować szczelność uszczelki pod głowicą. Urządzenie może być opcjonalnie zasilane z akumulatora 12V. Odczyt wartości prędkości obrotowej silnika oraz temperatury oleju silnikowego może się odbywać za pomocą standardowych sond pomiarowych lub też za pomocą uniwersalnego niezależnego miernika model MGT-300R stosowanego zarówno do silników ZI jak i ZS.

Podstawowe dane techniczne:

  • Pomiar koncentracji CO, CO2, HC, O2, NOx (opcjonalnie)
  • Pomiar współczynnika nadmiaru powietrza Lambda
  • Układ pomiarowy Sensors AMB 2
  • Automatyczne odprowadzenie kondensatu
  • Automatyczna informacja o zużyciu czujnika tlenu
  • Automatyczne zerowanie
  • Czas nagrzewania 10 min
  • Zasilanie 230 V ( opcja 12 V )
  • Wymiary: 434x190x291mm
  • Masa: ok. 5kg